Köpvillkor

Köpvillkor

ALLMÄNT


Owaster.se ägs och drivs av Alba Service AB Hos owaster.se är alla beställningar välkomna så länge du är över 18 år. Alla våra texter, bilder och annat material som finns på owaster.se är skyddade enligt upphovsrättslagen, © Alba Service AB och får ej kopieras och användas utan vårt tillstånd.


LEVERANSVILLKOR

Vi skickar normalt ditt paket inom ett dygn efter det att du lagt din order hos oss.  Undantag gäller för helger och röda dagar.
Vi levererar normalt ditt paket inom 2-4 arbetsdagar. Vi skickar ditt paket med PostNord.

Det är på köparens ansvar att se till att den adress, epost och mobilnummer som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt. Alba Service AB tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

LEVERANSTIDER

Vi levererar normalt inom 2-4 arbetsdagar. Det kan hända att leveranstiderna förlängs om oförutsedda förseningar uppstår längs vägen. Kontakta oss omgående om din vara dröjer så hjälper vi dig att undersöka varför leveransen dröjer. Vi kontaktar dig via mejl om leveransen från vårt lager blir försenad på grund av oförutsedda händelser. Om en vara i din beställning är slut så meddelar vi dig genast via mejl och du kan välja att ta bort varan från din order eller att byta till en annan vara. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.


AVISERING

SMS-avisering 
Var noggrann när du anger ditt mobilnummer i kassan. Vi behöver korrekta uppgifter för att du ska kunna bli aviserad när ditt paket finns att hämta ut på ditt utlämningsställe.


FRAKT

Frakt på beställningen räknas ut efter vikt på produkterna du beställer. Vår frakt börjar på 45 kr. 
Vid beställning över 499 kr bjuder vi på frakten


PRISER 

Priserna anges i Svenska kronor, inklusive 25% moms.  Alba Service AB reserverar sig för uppenbara felskrivningar. Vi aviserar ej prishöjningar.
Erbjudanden gäller så länge lagret räcker.


BETALNINGSALTERNATIV

- Kortbetalning / Stripe

Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Stirpe / Euroline 100% säkert.

All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

- Internetbank / PayPal


MILJÖ

Vi återanvänder kartonger från våra leverantörer för miljöns skull och använder ekologiskt och giftfri tejp av papper. Vi återvinner våra grannbutikers kartonger så bli inte förvånad om katrongen inte matchar innehållet. Den är återvunnen. 


AVBESTÄLLNING

Avbeställning av en order är möjlig utan kostnad fram till den tidpunkt du får avisering om att din order packats, oftast inom 24 h. Önskar du avbeställa din order måste du genast kontakta oss. Din avbeställning är giltig först när du mottagit en bekräftelse från oss.
Avbeställning av ej lagerförda varor är ej möjlig.

Alla varor förblir Alba Service AB  egendom och kvarblir i besittning till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda.


BYTEN/RETURER/ÅNGERRÄTT

a) I de fall du köper en produkt har du ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) och kan sända produkten åter till Alba Service AB inom 14 dagar. Detta gäller dock inte produkter som är beställningsvaror, rabatterade varor, livsmedel eller produkter avsedda för ett hushålls löpande förbrukning, eller produkter som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt försämras eller blir för gamla. Ångerrätten innebär att du kan skicka tillbaka produkten förutsatt att den och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej förstörd eller skadad. Återbetalning görs inom 30 dagar efter att vi har mottagit och kontrollerat varan.
b) Meddela kundtjänst att du ångrat ditt köp och returnera genast varan. Varan ska vara komplett och i oförändrat skick, dvs. oanvänd, oskadad och komplett med obruten förpackning. Returnera varan i den ursprungliga produktförpackningen med skyddande kartong/transportemballage som är likvärdigt med det varan/varorna levererades i till dig.
c) Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du alltid hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss på sätt som anges ovan. Annars blir varan registrerad som ej uthämtad
Vid retur tillkommer avgift för returfrakt som för närvarande är 69 kr (inom Sverige). 
För returer utanför Sverige, kontakta kundtjänst. 


HUR BYTER/RETURNERAR JAG?

Om du bestämt dig för att returnera, byta eller ångrat en vara du beställt hos oss kontaktar du oss enklast via kundtjänst i webbutiken eller på hej@owaster.se. Du som kund betalar returfrakten om det inte gäller ett byte. Returer kan även skickas till oss på annat sätt. Skicka då till nedan adress och tänk på att vi inte hämtar ut paket hos ombud eller serviceställen.

OWASTER.SE

c/o Alba Service AB

Wedavägen 2A
15242 Södertälje


Vid byten och returer måste du fylla i och skicka med vår retursedel som även den finns att ladda hem här.
En vara som är använd eller defekt kan inte returneras. Se till att emballera dina varor ordentligt då du är ansvarig för paketet tills det kommit tillbaka till oss. 

  1. Kontakta oss via kundtjänst i webbutiken eller på hej@owaster.se.
  2. Ladda ner och fyll i denna RETURSEDEL och ange returorsak.
  3. Lägg retursedeln i kartongen tillsammans med varan/varorna och tejpa igen förpackningen.
  4. Emballera väl. Det är viktigt att varan som returneras har alla etiketter, originalförpackning och är i samma skick som när du tog emot varan. Brutna förpackningar och saknade etiketter tas inte emot som retur.
  5. Skicka paketet till följande adress:

    OWASTER.SE c/o Alba Service AB Wedavägen 2A, 152 42 Södertälje

  6. Vi meddelar dig när vi mottagit ditt paket


MOTTAGEN RETUR/BYTE

Då vi har mottagit din retur eller byte får du ettt bekräftelsemail från oss med besked om detta och vad som händer härnäst. Detta kan ta upp till 20 dagar. 
Återbetalning för returer sker inom 30 dagar från det att returen mottagits av oss.


REKLAMATION

a)En vara som Alba Service AB konstaterar avviker från beställning alternativt är skadad vid köpet byter vi ut om du så önskar eller betalar tillbaka pengarna samt ersätter dig för fraktkostnaden till dig. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. Om reklamationen avser att varan avviker från din beställning måste du returnera varan oanvänd i obruten förpackning för att reklamationen skall accepteras.
b) En vara som avses i punkt a) ovan skall alltid återsändas till Alba Service AB. Om varan avviker från din beställning måste du inom 14 dagar från mottagandet av varan kontakta vår kundtjänst på 08-400 149 49 eller hej@owaster.se och returnera varan oanvänd i obruten förpackning.

Vid eventuell reklamation är det viktigt att du har din orderbekräftelse och ordernummer. Vår retursedel hittar du här. Denna ska vara ifyllt och skickad tillsammans med ditt paket som du vill reklamera.  
Alba Service AB på står för returfrakt samt andra kostnader som uppstått vid returen av din reklamerade vara vid uppvisande av orderbekräftelse. 
Vid reklamationer återbetalas dina pengar inom 30 dagar efter att vi har mottagit varan och hanterat ärendet på vårt lager. 


FÅTT FEL VAROR/SAKNAR VARA?

Har vi misslyckats med att leverera och du fått fel varor från oss står vi givetvis för returfrakten och frakten för att få rätt vara. En anmälan om fel eller saknad vara måste göras inom 14 dagar. 
Gör så här:

  1. Kontakta oss via kundtjänst i webbutiken eller på hej@owaster.se.
  2. Ladda ner och fyll i denna RETURSEDEL och ange returorsak.
  3. Lägg retursedeln i kartongen tillsammans med varan/varorna och tejpa igen förpackningen.
  4. Emballera väl. Det är viktigt att varan som returneras har alla etiketter, originalförpackning och är i samma skick som när du tog emot varan. Brutna förpackningar och saknade etiketter tas inte emot som retur.
  5. Skicka paketet till följande adress:

    OWASTER.SE c/o Alba Service AB Wedavägen 2A, 152 42 Södertälje

  6. Vi meddelar dig när vi mottagit ditt paket


SKADAT GODS

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan.
Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 


EJ UTHÄMTADE VAROR

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse inom 14 dagar går den i retur till oss. Vi fakturerar dig 169 kr för vårt arbete med hantering av varorna och extra fraktavgifter. 
Vid eventuell tvist hänvisar vi till den Europeiska Kommissionens online-plattform (ODR)  för tvistlösning. Vid uppkomsten av en tvist hittas information gällande lösningar på ODR's hemsida:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SV

Vid en eventuell tvist följer vi gällande lag 8.3 ARN & uppförandekoder. 

Låtar du att produkterna gå tillbaka till oss kommer vi att dra av 169 kr på din faktura.


NYHETSBREV & RABATTKODER

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev i utbyte mot en rabattkod krävs det att du finns i vår lista av prenumeranter när ordern kommer in till oss och 30 dagar framåt. Hittar vi dig ej bland våra prenumeranter gäller ej rabattkoden doch den tas automatiskt bort från din order. 


GDPR

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i intrigitetspolicyn GDPR. Läs mer om det här.


TVIST

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Dessa allmänna villkor äger giltighet från och med den 2021-04-01